Bratislava (12. novembra 2009) – Objem
internetovej reklamy v treťom kvartáli tohto roka dosiahol na serveroch
členov Asociácie internetových médií (AIM) 5,08 mil. €. V medziročnom
porovnaní ide o pokles objemu o 8,8 percenta, keď v treťom kvartáli 2008 objem
reklamy dosiahol hodnotu 5,58 mil. €. Pri porovnaní prvých troch
štvrťrokov 2008 a 2009 zaznamenáva internetová reklama nepatrný nárast
o 1 percento
Bratislava (28.septembra 2009) - Takmer ¾ respondentov podporuje video reguláciu hlavne u videa s podporou rasovej neznášanlivosti, 69% návštevníkov internetu by uvítalo video reguláciu na tému porno a 63% návštevníkov internetu podporuje reguláciu video sektárstva na internete. Vyplýva to z výskumu, ktorý v polovici septembra uskutočnila spoločnosť Mediaresearch Slovakia.
Bratislava (24. septembra 2009) -
Návštevníci internetu deklarujú vysoký záujem o komunitné weby a
sociálne siete. 22% návštevníkov internetu navštevuje komunitné
weby a sociálne siete viackrát za deň, 38% denne. 11% internetovej
populácie nenavštevuje však komunitné weby vôbec, ale takmer
tretina z nich sa chystá navštíviť nejaký komunitný web alebo
sociálnu sieť v blízkej dobe.
Bratislava (18. augusta 2009) – V druhom kvartáli tohto roka
dosiahla internetová reklama na serveroch členov Asociácie
internetových médií (AIM) hodnotu 6,08 mil. € (183,4 mil. Sk). V
rovnakom období minulého roka dosiahol objem internetovej reklamy
čiastku 6,45 mil. € (194,5 mil. Sk). Ak porovnáme polročné
čísla, tak objem reklamy v prvom polroku 2009 predstavuje 12,1 mil. €
(365,6 mil. Sk) a v rovnakom období minulého roka to bola hodnota 11,5
mil. € (346,1 mil. Sk).
Bratislava (12.mája 2009) - Najviac využívané médium z pohľadu
dennej sledovanosti spravodajstva je síce stále stále televízia – aspoň
jedenkrát denne ju sledujú zhruba tri štvrtiny Slovákov. Ak však chcú
respondenti sledovať ďalší vývoj témy, mať k dispozícií nepretržité
informácie, aktuálne spravodajstvo a širší záber spravodajstva, tak by
jednoznačne spomedzi jednotlivých médiatypov volili ako médium
spravodajské weby.
Bratislava (13.marca 2009) – Investície do internetovej reklamy na
serveroch prevádzkovaných členmi Asociácie internetových médií mali v
roku 2008 hodnotu 24,6 mil. € (741,9 mil. Sk). Ide o vyše 50%-ný
nárast oproti predchádzajúcemu roku 2007, keď internetová reklama mala
hodnotu 16,3 mil. € (491 mil. Sk). Medzi najviac využívané formy
inzercie patrí bannerová reklama (57,5%), riadková inzercia (19,3%) a
katalógová inzercia (16,3%).