Bratislava (19. januára 2011) - 30 miliárd jenov (čo predstavuje hodnotu vyše štvrť miliardy
eur) vložil nemecký Daimler do spoločnosti Mitsubishi Fuso Truck and
Bus Corporation (MFTBC) sídliacej v japonskom Kawasaki. Daimler tým
navýšil svoj majoritný podiel v MFTBC z 85 na 89,29 percenta. Japonská
Mitsubishi Group, hodnotená zo strany Daimleru ako spoľahlivý partner v
Japonsku i na medzinárodných trhoch, teraz vlastní v MFTBC zvyšných
10,71 percenta.
Hannover (26. septembra 2010) - Daimler Trucks predstavuje na
Medzinárodnom automobilovom veľtrhu úžitkových vozidiel ako svetovú
premiéru svoju štúdiu elektrického nákladného automobilu. Spoločnosť
Mitsubishi Fuso Truck & Bus Corporation (MFTBC), patriaca do divízie
Daimler Trucks, predstavuje v Hannoveri model Fuso Canter E-CELL s
elektrickým pohonom na akumulátor. So štúdiou E-CELL Daimler Trucks
dôsledne realizuje svoju globálnu iniciatívu Shaping Future
Transportation za mobilitu bez emisií. S dojazdom asi 120 kilometrov sa
Canter E-CELL jazdiaci takmer bez hluku a bez výfukových plynov ideálne
hodí pre centrá aglomerácií a ďalšie ekologicky citlivé oblasti.
Bratislava (18. augusta 2010) - Spoločnosť Mitsubishi Fuso Truck
& Bus Corporation (MFTBC) zvýšila v prvom polroku 2010 svoj odbyt v
porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka o 39,9 percenta na 61
569 nákladných vozidiel a autobusov. Exportovaných mimo Japonska bolo
50 117 vozidiel čo je nárast v porovnaní s minulým rokom o 58,9
percenta. Mimoriadne vysoký nárast o takmer
75 percent bol v regióne juhovýchodnej Ázie, kde je spoločnosť lídrom na
trhu.
Bratislava (8.marca 2010) - Mitsubishi Fuso Canter sa od februára 2010 sériovo vyrába ako EEV
(Enhanced Environmentally Friendly Vehicle). Dosahuje tak hodnoty
emisií nižšie ako už ponúkaný štandard Euro 5 – vzhľadom na emisie
pevných častíc sú nižšie asi o 30 %. Týka sa to všetkých variantov
motorov – od výkonu 96 kW (130 k) cez 107 kW (145 k) až k novému motoru
s výkonom 129 kW (175 k). Teda všetkých vozidiel, ktoré boli
objednané od novembra 2009. Canter je tak prvým ľahkým nákladným
automobilom v segmente celkovej povolenej hmotnosti 3,5 až 7,5 t, ktorý
spĺňa emisný štandard EEV pri všetkých svojich modelových variantoch.
Spotreba pohonnej látky sa nezvyšuje.
Tramagal (22. februára 2010) - Pred 30 rokmi v Tramagale zišiel
z pásu prvý Canter. Závod stojaci 150 kilometrov severovýchodne od
Lisabonu bol založený už v roku 1964 spoločným portugalsko-francúzskym
podnikom na výrobu automobilov pre portugalskú armádu. Portugalský
importér Mitsubishi Motors Portugal (MMP) prevzal závod v roku 1990 a
od roku 1996 sústreďuje spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation výrobu
nákladných vozidiel Canter pre Európu v Tramagale.
Port-au-Prince (4.februára 2010) - Dvadsať nákladných vozidiel Mitsubishi Fuso Canter v hodnote cez
500-tisíc € daruje na zásobovanie potravinami
pre Haiti spoločnosť Daimler (prostredníctvom svojej divízie Daimler
Trucks produkujúcej nákladné vozidlá). Ako informoval člen predstavenstva Daimleru Andreas Renschler,
obratné nákladné autá Mitsubishi Fuso Canter venované Haiti sú vhodné
na vylepšenie rozvozu zásielok pomoci (osobitne podliehajúcich rýchlej
skaze) z celého sveta v zničených mestách tejto zemetrasením
postihnutej krajiny.
Bratislava (26. októbra 2009) - Spoločnosť Mitsubishi Fuso Truck
& Bus Corporation (MFTBC) predá desať hybridných nákladných
automobilov do Írska. Fuso Canter Eco Hybrid je prvé sériovo vyrábané
nákladné vozidlo s hybridným pohonom vôbec, ktoré sa v Európe predá
zákazníkovi v riadnom predaji. Odberateľom je popredný írsky dodávateľ
elektrickej energie, Electricity Supply Board (ESB) v Dubline. ESB chce
automobily používať v oblasti zákazníckeho servisu a na údržbu
infraštruktúry v Írsku. Na schválenie japonského hybridného nákladného
automobilu udelila írska vláda špeciálne povolenie.
Bayamone (20. októbra 2009) - Popredný ázijský výrobca úžitkových
vozidiel Mitsubishi Fuso Truck
and Bus Corporation (Fuso) vstupuje na trh v Portoriku po podpise
dohody o predaji a servise svojich nákladných vozidiel s miestnym
veľkoobchodníkom Guaraguao Truck Sales sídliacom v portorickom
Bayamone. Ponuka vozidiel Fuso pre Portoriko zahŕňa ľahké a stredne
ťažké
nákladné automobily s dieselovým pohonom v hmotnostných triedach od 5,7
do 15 ton. Zo závodu v japonskom Kawasaki sa budú dovážať už kompletne
vyhotovené.