Bratislava (22.júla 2009) Agentúra TNS Gallup podpísala zmluvu s nórskou
asociáciou médií MBL (Norwegian Media Business´ Association) o
poskytovaní služieb internetového merania v Nórsku. Spoločnosť TNS
Gallup, ktorá meria návštevnosť internetu od roku 1996, uzavrela túto
zmluvu na obdobie ďalších štyroch rokov. Meranie sa začne realizovať od
začiatku roka 2010. Meranie sa bude realizovať na reprezentatívnom paneli, ktorý pozostáva
z 5 000 ľudí, pričom sa bude využívať technológia spoločnosti Spring.
Bratislava (9.júla 2009) - Internet je v súčasnosti najdôležitejší zdroj
získavania informácií z rôznych oblastí, a teda aj z oblasti
cestovania. V súvislosti s cestovaním vyhľadáva najviac užívateľov
internetu cestovné poriadky (94%), mapy miest a štátov (92%) a
informácie o počasí (92%). Vyplýva to z výsledkov online prieskumu,
ktorý agentúra TNS SK realizovala v júni tohto roku na vzorke 1 190
užívateľov internetu.
Z výsledkov ďalej vyplýva, že štyri pätiny internetovej
populácie (84%) vyhľadávajú turistické informácie o krajinách a tri
štvrtiny (75%) hľadajú informácie o ubytovaní.
Bratislava (2.júla 2009) - Reklamné výdavky dosiahli v Spojených štátoch za prvý
štvrťrok 2009 úroveň 30,18 mld. USD. V porovnaní s rovnakým obdobím
predchádzajúceho roka tak poklesli o 14,2 percenta. Tento pokles pokračuje po
9,2 percentnom znížení reklamných výdavkov v poslednom kvartáli 2008 ako dôsledok
narastajúcej hospodárskej recesie začiatkom nového roka.
Bratislava (26. júna 2009) - Z výsledkov štúdie, ktorú vo februári až marci tohto
roka realizovala agentúra TNS SK na reprezentatívnej vzorke 2 150
respondentov, vyplýva, že internet využíva aktívne, čiže aspoň raz za
mesiac, viac ako polovica (54%) obyvateľov Slovenska. Internetová populácia využíva internet predovšetkým doma. Takto sa
vyjadrili viac ako štyri pätiny (82,1%) z tých užívateľov internetu,
ktorí internet využívajú aktívne.
Brusel (16. júna 2009) - Informované diskusie môžu zmeniť postoje občanov k
politike a voľbám. Toto je jednoznačný záver, ktorý vyplynul z
poradného prieskumu označovaného aj ako Deliberative Polling®,
organizácie Europolis.
Občania môžu zmeniť svoje názory na aktuálne témy, ak majú
možnosť diskutovať o nich. V tomto projekte sa
po diskusiách v Bruseli stali respondenti viac európskejší,
tolerantnejší a ekologickejší vo svojich názoroch. A v rozpore s
očakávaniami nemali diskusie o prisťahovalectve vplyv na silnejšiu
podporu antiimigračných strán.
Bratislava (1.mája 2009) - Len tretina (34,0%) z tých ľudí, ktorí odvádzajú daň z príjmu
fyzických osôb, plánuje tento rok poukázať dve percentá zo svojej dane
na verejnoprospešné aktivity mimovládnych neziskových sektorov. V
porovnaní s minulým rokom, kedy svoje 2% z dane plánovali poukázať dve
pätiny (41,6%) opýtaných, to predstavuje výraznejší pokles. Necelé tri
pätiny (58,4%) Slovákov nemajú v pláne asignovať svoje dve percentá a
takmer desatina (7,6%) ešte nie je rozhodnutá, či dve percentá z dane
tento rok venuje.
Bratislava (11.februára 2009) - Z výsledkov prieskumu, ktorý realizovala agentúra TNS SK v
spolupráci s týždenníkom Trend v októbri minulého roka na
reprezentatívnej vzorke 1 200 respondentov, vyplýva, že Slováci nemajú
o podnikateľoch práve najlepšiu mienku. Vnímajú ich hlavne ako
bohatších, horších a vypočítavejších ako ostatných ľudí. Zároveň si
však myslia, že podnikatelia sú usilovnejší a šikovnejší ako
nepodnikatelia.
Minulý týždeň oznámila agentúra TNS, že v Spojených
štátoch spúšťa službu DIRECTView™ - analytický nástroj, ktorý hodnotí
sledovanosť televízií, a ktorý je najväčší svojho druhu v USA. DIRECTView slúži na meranie sledovanosti digitálnych televízii
prostredníctvom return-path-data (meranie spätnej vázby) z digitálnych
set-top boxov na vzorke 100 000 predplatiteľov satelitných televíznych
služieb spoločnosti DIRECTV.
Z výsledkov štúdie „Finančná kríza“, ktorú realizovala skupina TNS,
vyplýva, že väčšina spotrebiteľov zo štyroch európskych krajín očakáva
globálnu ekonomickú krízu. Štúdia sa zaoberá tým, aký má globálna
finančná kríza dopad na spotrebiteľov v štyroch kľúčových krajinách: vo
Veľkej Británii, Francúzsku, Nemecku a v USA. Tiež zisťuje, ako sa mení
správanie a postoj ľudí k finančným inštitúciám a k finančným
rozhodnutiam.
Politika, ekonomika, televízne programy a vysielania – to sú oblasti,
ktoré sa Slovákom najčastejšie spájali s minulým rokom. Rok 2008 si až
dve tretiny (63,5%) ľudí spájajú s udalosťou, ktorá bola hlavne v
druhej polovici roka medializovaná snáď najčastejšie, a ktorá sa pre
všetkých občanov Slovenska stala 1. januára 2009 realitou, teda s
„prechodom na euro“.
Lyžiarske strediská zahájili aj tentokrát zimnú sezónu ihneď potom, ako napadol prvý sneh, čiže tesne pred Vianocami, prípadne počas vianočných sviatkov. Z prieskumu, ktorý realizovala agentúra TNS SK v decembri 2008 na reprezentatívnej vzorke 923 respondentov vyplýva, že na lyžovačku sa túto sezónu chystá približne každý siedmy obyvateľ Slovenska. V porovnaní s predchádzajúcou sezónou sa tak podiel ľudí plánujúcich lyžovačku nijako výrazne nezmenil.
Sektor Media Intelligence spoločnosti TNS SK rozširuje svoje aktivity v oblasti monitoringu médií, a tak k meraniu reklamy v televízii, rádiách, tlači, v kinách a na outdoorových a instore plochách pribudol od 1.9. 2008 ďalší mediatyp – internet. Spoločnosť TNS SK tak reaguje na aktuálny vývoj na reklamnom trhu a na fakt, že v súčasnosti zadávatelia reklamy čoraz viac využívajú internet na propagáciu svojich výrobkov či služieb.
Na nákup vianočných darčekov plánujú obyvatelia Slovenska tento rok minúť v priemere približne 5 264 korún, čo v porovnaní s predchádzajúcim rokom predstavuje len mierny nárast. Najviac peňazí plánujú na nákup vianočných darčekov v porovnaní s celoslovenským priemerom minúť ľudia vo veku 30-49 rokov, ľudia vysokoškolsky vzdelaní, obyvatelia veľkých miest a tiež obyvatelia Bratislavského a Trnavského kraja. Vyplýva to z výskumu zameraného na vianočné správanie sa slovenských spotrebiteľov, ktorý omnibusovou metódou face-to-face rozhovormi v novembri tohto roka uskutočnila spoločnosť TNS SK.
Podnikateľské prostredie a jeho úloha v štátnom hospodárstve je téma, ktorá zaujíma viacerých predstaviteľov Slovenska, či už politikov, samotných podnikateľov, ale aj širokú verejnosť. Otázne však stále ostáva, či by podnikateľov a ich aktivity mal viac kontrolovať štát, prípadne či by mal štát pri tvorbe zákonov zohľadňovať aj názory podnikateľov.
Architektonický vzhľad miest a obcí, ale aj ich ďalšie budovanie a zveľaďovanie prechádza v súčasnosti veľkou zmenou. A nemalé pričinenie na tom majú aj developerské spoločnosti. Práve tejto problematike sa venoval online prieskum agentúry TNS SK, ktorý sa realizoval v septembri tohto roku na reprezentatívnej vzorke 1 034 užívateľov internetu. Z výsledkov výskumu vyplýva, že dve pätiny (39,3%) opýtaných sa zaujímajú o developerské aktivity vo svojom regióne.
58 lnkov (4 strnok, 15 lnkov na strnku)
[ 1 | 2 | 3 ]