Berlín (26. novembra 2009) - Divízia Mercedes-Benz Vans dostala od Spolkového ministerstva
životného prostredia, ochrany prírody a jadrovej bezpečnosti (BMU)
podporu až deväť miliónov eur na projekt transportérov s elektrickým pohonom( EMKEP). Príspevok slúži na na výskum a vývoj, odskúšanie a skúšobnú
prevádzku. Zároveň podporí snahy spoločnosti Daimler AG realizovať nákladnú dopravu v mestskej oblasti ekologickým spôsobom.
Austin (24. novembra 2009) - Daimler AG dnes v tesnej spolupráci s mestom Austin spustil pilotnú skúšku systému mestskej mobility car2go v USA. Táto inovačná koncepcia mobility má za
následok, že jazda autom je rovnako jednoduchá ako telefonovanie.
Texaskému hlavnému mestu sa tak ponúka jednoduché, flexibilné a cenovo
priaznivé riešenie pre rastúce výzvy v oblasti mestskej dopravy.
Bratislava (20. novembra 2009) - Limuzína Mercedes-Benz C s prvkami super športového SLS a parametrami
blízkymi závodným vozidlám triedy DTM. Takúto premenu najnovšie umožňuje priamo
z výrobného závodu dodávaný Mercedes-Benz C 63 AMG vo vyhotovení Performance
Plus. Pričinil sa o ňu modifikovaný motor V8 6,3 litra AMG s
výkonnostnými parametrami (358 kW/487 k, 600 Nm), ktoré sú takmer na úrovni
cestných pretekárskych vozidiel DTM.
Saarbrücken (13. novembra 2009) - Po troch rokoch užívania a predpokladaných
60 000 najazdených kilometrov dosiahne Mercedes-Benz E spomedzi limuzín svojej
triedy najvyššiu zostatkovú hodnotu - viac ako 60 percent pôvodnej
ceny. Vyplýva to z prognóz nezávislého nemeckého inštitútu pre
prieskum trhu Bähr & Fess Forecast v Saarbrückene. Limuzína E
250 CDI BlueEFFICIENCY si pritom za tri roky zachová až 62,5 percent
súčasnej hodnoty nového vozidla.
Berlín (11. novembra 2009) - Viac ako štvrť milióna čitateľov hlasovalo a zvolilo nový
Mercedes-Benz SLS AMG so značným náskokom za najlepší superšportový
automobil na svete. Časopisy „Bild am Sonntag", „Auto Bild" a 25
európskych sesterských časopisov za to novému okrídlenému športiaku
prepožičalo „Zlatý volant"– jedno z najdôležitejších automobilových
ocenení v Európe. Ocenenie v Berlíne prevzal Dr. Dieter Zetsche,
predseda predstavenstva spoločnosti Daimler AG a vedúci divízie
Mercedes-Benz Cars.
Stuttgard (5. novembra 2009) - Daimler získal cenu „F-Cell Award“ za inovačné použitie techniky
palivového článku v mestskom autobuse Mercedes-Benz Citaro
FuelCELL-Hybrid. Dvaja zástupcovia Daimler AG prevzali ocenenie v rámci
konferencie F Cell v Stuttgarte. F Cell-Award vypísalo Ministerstvo životného prostredia
spolkovej krajiny Baden-Württemberg a spoločnosť Wirtschaftsförderung
Region Stuttgart GmbH spoločne s EnBW Energie Baden-Württemberg AG už
deviaty raz.
Bratislava (4. novembra 2009) - Tretí kvartál tohto roku dosiahla
nemecká spoločnosť Daimler návrat k ziskovosti vo výške 470 miliónov €
(zisk pred zdanením a úrokmi - EBIT). Celosvetovo pritom dodala
386,5-tisíca vozidiel. Oproti prvým dvom štvrťrokom 2009 to tiež
predstavuje nárast i keď ešte nie na úrovni vlaňajška.
Bratislava (29. októbra 2009) - Diaľkové Travego -
vlajkovú loď značky Mercedes-Benz - vyhlásili pri príležitosti
medzinárodného veľtrhu „Busworld Kortrijk“ za autobus roku 2010. Rozhodla o tom
odborná porota zo 17 európskych krajín, ktorá každé dva roky pri
testoch autobusov posudzuje ich hospodárnosť, ohľaduplnosť k životnému
prostrediu, jazdné vlastnosti a pohodlie. Popri týchto kritériách sa
osobitne zameriava tiež na ich bezpečnosť.
Kecskemét (28. októbra 2009) - V rámci slávnostného aktu bol dnes položený základný kameň nového
závodu na výrobu osobných automobilov značky Mercedes-Benz v maďarskom
Kecskeméte. V prítomnosti maďarského predsedu vlády Gordona Bajnaia tak
Rainer Schmückle, hlavný prevádzkový riaditeľ divízie Mercedes-Benz
Cars, ako aj vedúci projektu výstavby závodu Michael Frieß, odštartovali
stavebné práce ďalšieho výrobného závodu. Od roku 2012 sa v Kecskeméte
budú vyrábať kompaktné automobily nasledujúcej generácie dnešných tried
A a B.
Moskva (22. októbra 2009) - Daimler Trucks a Kamaz pokročili pri realizácii spoločných
projektov. Základom tohto pokroku je strategické partnerstvo, do
ktorého Daimler Trucks vstúpil v decembri 2008 so spoločnosťou Kamaz,
Russian Technologies a s investičnou bankou Troika Dialog. V tejto
súvislosti Daimler prevzal 10 % Kamazu. Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) a ruský výrobca
nákladných automobilov Kamaz už 7. júla 2009 podpísali predbežnú zmluvu
o založení spoločného podniku na dovoz, výrobu a predaj nákladných
automobilov Mitsubishi Fuso v Rusku. Uzavretie zmluvy o spolupráci je plánované na koniec októbra tohto roku.
Bratislava (18. októbra 2009) - Štyri hasičské a záchranárske
automobily Mercedes-Benz Atego s šesťvalcovým turbomotorom 6,4 litra,
210 kW (286 PS), 1 120 Nm, stálym pohonom všetkých štyroch kolies,
ochranou podvozku pre ohňom vodnou clonou a nadstavbou Rosenbauer
vybavené najmä pre zásahy v tuneloch pribudnú ešte do konca tohto roku
na Slovensku. Vozidlá sú spôsobilé určitý čas fungovať i v požiarom
zadymených priestoroch s využitím vlastných zásob vzduchu pre motor i
posádku.
Hambach (16.októbra 2009) - Spoločnosť Daimler AG pri príležitosti návštevy francúzskeho
prezidenta Nicolasa Sarkozyho v závode na výrobu modelu smart v
lotrinskom Hambachu oznámila rozhodnutie o mieste budúcej sériovej
výroby vozidla smart fortwo electric drive. Pokrokový elektrický
automobil s najmodernejším lítiovo-iónovým akumulátorom bude schádzať z
pásu veľkosériovej výroby v Hambachu od roku 2012 a bude v ponuke pre
zákazníkov v predajniach smart.
Bratislava (13.septembra 2009) - Skok
vývoja áut za relatívne krátky čas ukazuje Mercedes 190 D (známy Baby
Benz, ktorých ešte tisíce jazdia na cestách - predchodca dnešného
Mercedesu C) po fabrickej úprave. Pôvodný Baby Benz pri nej dostal
štvorvalcový dieselový motor svojho najnovšieho nasledovníka triedy C.
Bratislava (10.septembra 2009) - Koncept
vozidla Mercedes-Benz BlueZERO E-CELL PLUS veľmi blízky sériovému
prevedeniu využíva na pohon elektromotor s napájaním z akumulátoru. Je skombinovaný s prídavným účinným a čistým trojvalcovým
benzínovým turbomotorom (50 kW) umiestneným v oblasti zadnej nápravy.
Turbomotor je spôsobilý počas jazdy dobíjať akumulátor a plní funkciu
takzvaného range extendera (slúži ako pohon pre elektrický generátor).
Vďaka tomu dôjde vozidlo celkovo až 600 kilometrov, z toho 100
kilometrov výlučne na elektrický pohon a teda bez lokálnych emisií.