Bratislava (20. apríla 2010) – Ľudia, ktorí si chcú
v blízkej budúcnosti kúpiť automobil, sa budú rozhodovať v prvom rade
podľa ceny, kvality, bezporuchovosti a úspornosti vozidla. Sú to
najdôležitejšie kritériá pri výbere áut na Slovensku. Nezanedbateľným
faktorom sú aj odporúčania známych a predošlé osobné skúsenosti. Na
základe rozhovorov s priateľmi a známymi sa rozhoduje o kúpe auta až
každý tretí spotrebiteľ. Dobrý servis k autu je dôležitý
pre pätinu ľudí. Vyplýva to z online prieskumu spoločnosti GfK Slovakia,
do ktorého sa vo februári 2010 zapojilo 509 ľudí vo veku od 15 do 60
rokov.
Norimberg (22. marca 2010 – Dopyt po dovolenkách na
letnú sezónu 2010 sa stabilizoval predovšetkým v Nemecku a Spojenom
kráľovstve, teda v krajinách ktoré predstavujú dva najväčšie európske
trhy cestovného ruchu. Najväčší nárast bol nameraný pri dovolenkách
v Turecku a v Egypte. Okrem toho sa v súčasnosti v celej Európe tešia
rastúcej popularite okružné plavby. Po všeobecnom poklese v počte
rezervácií počas posledných 18
mesiacov sa začínajú prejavovať prvé známky zotavovania sa dopytu aj
v cestovnom ruchu.
Bratislava (18. marca 2010) – Viac ako polovica užívateľov
internetu na Slovensku si zvykne aspoň raz za mesiac a častejšie
prezerať internetové stránky firiem, ktoré ponúkajú na predaj tovar
alebo služby. Nakupovanie cez internet využíva na Slovensku
zhruba každý druhý užívateľ internetu. V porovnaní s minulým rokom ide o
viac ako desaťpercentný nárast. Webstránky spoločnosti tiež významným
spôsobom prispievajú k zvyšovaniu predaja v kamenných obchodoch. Spotrebitelia totiž často na základe informácii z webu zájdu do kamenného
obchodu a nákup zrealizujú štandardne. Vyplýva to z prieskumov
spoločnosti GfK Slovakia.
Bratislava (16. marca 2010) – Ak by si mali mladí ľudia na
Slovensku v kine vybrať medzi tým istým filmom, pričom jeden by bol v
štandardnom prevedení a druhý v 3D rozlíšení, prevažná väčšina mladých
Slovákov by sa rozhodla pre 3D verziu. Medzi najpreferovanejšie typy kín
u mladých na Slovensku patria už dlhodobo multikiná, ktoré poskytujú
návštevníkom pohodlie s digitálnym zvukom a najnovšie aj technológiu
umožňujúcu pozerať film v 3D kvalite. Vyše polovica mladých Slovákov už
3D film videla. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Young Monitor.
Bratislava (5. februára 2010) – Internet na Slovensku
využíva už vyše 56 percent slovenskej populácie. Pri surfovaní si
ľudia často vyhľadávajú aj informácie o chorobách a ich liečbe. Keďže
podľa novely zákona o liekoch je od decembra minulého roka možné
nakupovať voľnopredajné lieky a zdravotnícke pomôcky už aj cez
internet, spoločnosť GfK Slovakia v januárovom online prieskume
zisťovala, aký postoj k tomu zaujali Slováci, ktorí sa na internet
pripájajú pravidelne.
Bratislava (27. januára 2010) – Asi desatina
slovenskej populácie vycestuje túto zimu za zimnými športmi a oddychom.
Najčastejšie sú to ľudia do 40 rokov. Slováci si vyberajú hlavne podľa
obľúbenej lokality, vhodných snehových podmienok a dobrej dopravnej
dostupnosti. Najčastejšie sa zameriavajú na 2 až 3-dňové pobyty, alebo
na jednodňové výlety bez ubytovania, ktoré budú realizovať viackrát za
zimu. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia.
Norimberg (22. decembra 2009) – Podľa zistení
najnovšej štúdie spoločnosti GfK Kúpna sila v Nemecku disponibilný
príjem na jedného obyvateľa Nemecka poklesne v roku 2010 o 42 EUR.
Dopady ekonomickej krízy tak zasiahnu aj súkromných spotrebiteľov. Na
druhej strane bude tento nominálny pokles kúpnej sily pravdepodobne
vyvážený nízkou infláciou. Prieskum spoločnosti GfK GeoMarketing
poukazuje na veľké rozdiely v kúpnej sile medzi jednotlivými regiónmi
Nemecka.
Norimberg/Frankfurt nad Mohanom (17. december 2009) - Väčšina "surferov" na webe chce pokračovať vo využívaní internetu
zdarma tak, ako doposiaľ. Iba 13% užívateľov s domácim prístupom na internet je ochotných platiť za
on-line informácie. Poplatok za obsah bez akejkoľvek
reklamy by akceptovalo 8 % ľudí a 5% by dokonca zaplatilo aj za prístup k obsahu s reklamou. Vyplýva to z medzinárodného
prieskumu "Využívanie internetu" ktorý uskutočnila divízia GfK Custom
Research a združenie GfK Association v mene denníka Wall Street Journal
Europe v 16 európskych krajinách a USA.
Bratislava (2. decembra 2009) - Hodnota
trhu s technickým spotrebným tovarom na Slovensku sa v prvej polovici
roku 2009 znížila o 20 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.
V treťom kvartáli sa negatívny vývoj ešte prehĺbil, došlo k poklesu
25%. Obrat medziročne klesá vo všetkých sledovaných sektoroch. Vyplýva to zo správy GfK TEMAX® Slovak Republic, ktorá sleduje vývoj trhu s technickým tovarom (spotrebná elektronika, foto, malé a veľké domáce spotrebiče, IT,
telekomunikačné produkty a kancelárska technika).
Bratislava (30. novembra 2009) – Seriály sa stali úspešným
formátom, ktorý je v poslednom čase nasadzovaný do hlavného
vysielacieho času najmä komerčných televíznych staníc na Slovensku.
Spoločnosť GfK Slovakia sa rozhodla v prieskume GfK Young Monitor
odtestovať medzi mladými divákmi atraktívnosť a sympatie jednotlivých
protagonistov. Do prieskumu sa v októbri 2009 zapojili mladí ľudia vo
veku od 15 do 25 rokov.
Bratislava (26. novembra 2009) - Najviac nájomníkov v
nákupných centrách na počet obyvateľov je koncentrovaných v Bratislave,
najmenej v Banskobystrickom kraji. Takmer polovicu nájomcov v centrách
na Slovensku zastupujú predajcovia módy. Najmenšiu skupinu nájomníkov
tvoria prevádzkovatelia zábavy. Potenciál rozvoja nákupných centier na
Slovensku je najmä na strednom Slovensku. Vyplýva to z najnovšej
štúdie spoločnosti GfK Slovakia GfK Nákupný mix nákupných centier 2009,
ktorá poskytuje najkomplexnejší prehľad nájomníkov v centrách na
Slovensku.
Bratislava (16. novembra 2009) – Najpreferovanejší
spôsob kontaktovania priateľa alebo známeho je stále prostredníctvom
telefónu. Až 85 percent ľudí po ňom siaha, keď chce byť v kontakte so
svojimi blízkymi. Tomuto zabehanému spôsobu komunikácie však čoraz viac
konkuruje internet, ktorý poskytuje celú škálu komunikačných možností,
najmä cez e-mail, chat, správy cez sociálne siete, ako aj telefonovanie
cez internet a využívanie web kamery. Vyplýva to zo septembrového
online prieskumu spoločnosti GfK Slovakia.
Bratislava (4. novembra 2009) – Takmer 80% ľudí na
Slovensku si myslí, že lekárne majú právo pacientom poskytovať výhody
vernostného systému aj na doplatky za lieky na predpis. Vyplýva to
z telefonického prieskumu spoločnosti GfK Slovakia, ktorý sa realizoval
v druhej polovici októbra na vzorke 1000 ľudí vo veku od 18 do 69 rokov. Novela
zákona o liekoch, ktorá má nadobudnúť účinnosť 1.12.2009, však takéto
benefity zakazuje.
Bratislava (5.októbra 2009) - Väčšina mladých ľudí
považuje za potrebné sporiť si a vytvárať si finančnú rezervu do
budúcnosti pre prípad potreby. Vlastné úspory pre nich znamenajú pocit
istoty a bezpečia a tiež finančnú nezávislosť od rodičov a príbuzných.
Väčšina mladých ľudí tiež pripustila, že sporenie pre nich často
znamená odriekanie. Vyplýva to z pravidelného online prieskumu GfK
Young Monitor, do ktorého sa v septembri 2009 zapojili mladí ľudia vo
veku od 15 do 25 rokov.
Bratislava (29.septembra 2009) - Trh s mliečnymi výrobkami
zostal z hľadiska spotreby v prvom polroku tohto roka stabilný.
Významným faktorom ovplyvňujúcim vývoj trhu mliečnych produktov, bola
klesajúca cena, v priemere o 9% nižšia, za ktorú si spotrebitelia
mliečne výrobky nakupovali. Spotrebitelia si tak kúpili celkovo rovnaké
množstvo avšak vynaložili na to menej peňazí. Vyplýva to zo zistení
Panelu domácnosti GfK Slovakia, ktorý kontinuálne monitoruje nákupné
správanie na Slovenku.
39 lnkov (3 strnok, 15 lnkov na strnku)
[ 1 | 2 | 3 ]