Praha (17. septembra 2009) - Hodnota trhu s technickým
spotrebným tovarom na Slovensku sa v prvej polovici roku 2009 znížila o
17 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Najvýraznejšie
poklesy sme zaznamenali v sektore spotrebnej elektroniky a kategórii
foto. Negatívne sa vyvíjali aj všetky ďalšie sledované sektory (malé a
veľké domáce spotrebiče, IT, tele-komunikačné produkty a kancelárska
technika).
Norimberg (7. septembra
2009) – Emócie sú jedným zo základných faktorov ovplyvňujúcich ľudské
správanie a takisto je to aj v prípade správania spotrebiteľského.
Marketéri sa čoraz viac zameriavajú na manažovanie a optimalizáciu
emocionálnych dimenzií stratégií svojej značky a komunikačných kampaní.
EMO Sensor spoločnosti GfK bol vyvinutý, aby pomáhal marketingovým
špecialistom lepšie chápať a riadiť emocionálne skúsenosti a zážitky
spotrebiteľov s jednotlivými značkami.
Norimberg (7.septembra 2009) – Svetové trhy
so spotrebnou elektronikou, audio/video, fotografickými, IT
a telekomunikačnými zariadeniami pokračujú v expanzii napriek kríze. V
roku 2009 spotrebitelia minuli na produkty v segmentoch audio/video,
foto, IT a telekomunikácie o 2% viac ako v minulom roku a výdaje na
celý rok sa odhadujú na 494 miliárd EUR (706 miliárd amerických
dolárov). Vyplýva to zo zistení kontinuálneho prieskumu divízie GfK
Retail and Technology vo viac ako 80 krajinách sveta.
Bratislava (3.septembra 2009) - Prieskum GfK
TEMAX Western Europe reflektuje spomalené trhové trendy v druhom
štvrťroku 2009. V druhom kvartáli roka 2009 minuli spotrebitelia
v západnej Európe 41 miliárd EUR na spotrebný tovar technického
charakteru. Po poklese vo výške 8,0% v prvom štvrťroku zaregistroval
trh v druhom kvartáli podobné straty dosahujúce až 9.2% v porovnaní s
rovnakým obdobím predošlého roka. Okrem všeobecného ekonomického
prostredia je hlavný dôvod klesajúcich výnosov rovnaký ako v prvom
štvrťroku.
Bratislava (24. augusta 2009) – Technické
vybavenie slovenských domácností sa za posledné roky zmodernizovalo,
pod čo sa podpisuje rýchly životný štýl, snaha o čo najpohodlnejšie
bývanie a ochota investovať do nových foriem trávenia voľného času.
Najvýznamnejší nárast v slovenských domácnostiach zaznamenali za
posledné roky LDC a plazmové televízory, ktorých zastúpenie v našich
domovoch vzrástlo oproti roku 2007 o 5 percent. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia CENZUS 2009, ktorý kontinuálne monitoruje socio-demografické znaky slovenskej populácie.
Norimberg (21. augusta 2009) – V prvej polovici roka 2009 po
prvýkrát v Nemecku poklesol objem predaja biopotravín. Spotrebitelia
minuli na organicky vyrobené potraviny a nápoje zhruba o 4% menej ako
počas rovnakého obdobia predošlého roka. Vyplýva to zo zistení GfK
Panel Services Germany v rámci kontinuálneho monitoringu predaja
biopotravín a produktov. Celkovo si až 85% všetkých
nemeckých domácností v prvých šiestich mesiacoch roka 2009 zakúpilo
aspoň jeden biovýrobok.
Norimberg (11. augusta 2009) – Už 75 rokov je meno GfK synonymom pre
zodpovednosť, iniciatívu a inovatívneho ducha na poli prieskumu trhu. Spoločnosť
úspešne zvládla rozvoj z malého združenia so silným prepojením na
univerzity na jednu z vedúcich globálnych organizácií, ktorá sa venuje
prieskumu trhu. Vtedy, ako aj dnes, boli ľudia ohniskom, okolo ktorých
GfK sústredila svoju prácu: Podľa slov jej zakladateľa Wilhelma
Vershofena sa firma pokúšala "umožniť spotrebiteľom, aby bolo ich hlas
počuť".
Norimberg (6. augusta 2009) - Rezervácie tzv.
"last minute" letných dovoleniek sú príčinou súčasného nárastu predaja
v nemeckých kamenných cestovných kanceláriách. Hoci
trend za posledné dva roky v Nemecku smeroval skôr k skorším
rezerváciám dovoleniek, zistenia panelu pre cestovný ruch spoločnosti
GfK odhaľujú skôr tendenciu k neskoršiemu "bookovaniu" zájazdov – čo
nie je veľmi prekvapujúca informácia, ak vezmeme do úvahy napätú
ekonomickú situáciu. Kým počas minulej letnej sezóny segment last
minute zájazdov predstavoval zhruba 23% všetkých rezervácií na letnú
sezónu, jeho podiel na predaji tohtoročných dovoleniek bude podstatne
vyšší.
Bratislava (29. júla 2009) – Lojalita slovenských
spotrebiteľov k obchodným reťazcom v 1. štvrťroku 2009 na rozdiel od
Českej republiky vzrástla. Napriek tomu, že celková intenzita nákupov
poklesla a ľudia na Slovensku si oveľa viac, ako v minulosti začali
kontrolovať svoje výdavky, predsa len zostali verní svojim tradičným
obchodným reťazcom a realizovali väčšie nákupy pod jednou strechou.
Vyplýva to z aktuálnej analýzy realizovanej v rámci panelu domácnosti
GfK Slovakia a GfK Praha. Tento prieskumný nástroj umožňuje priebežne
monitorovať všetky nákupy baleného rýchloobrátkového tovaru vo všetkých
typoch predajní. Analýza tiež ukázala, že maloobchod v oboch krajinách
sa výrazne líši.
Norimberg (28. júl 2009) – Spotrebiteľská
klíma v Nemecku počas leta pokračuje v rastúcom trende. Očakávania
v súvislosti s príjmami obyvateľstva a celkovým stavom ekonomiky sa
zvýšili a bol nameraný značný nárast v sklone k nakupovaniu.
V dlhodobejšom porovnaní je však spotrebiteľská klíma stále na veľmi
nízkej úrovni. Po tom, ako
niektoré ekonomické inštitúty signalizovali koniec ekonomického
poklesu, bolo tiež zaregistrované zníženie ekonomického pesimizmu na
strane spotrebiteľov.
Bratislava (22. júla 2009) – Na Slovensku
pravidelne alebo sporadicky chatuje prevažná väčšina užívateľov
internetu. Túto formu virtuálnej komunikácie nevyužíva len asi 28
percent ľudí, ktorí sa pripájajú na internet. Chatovanie patrí na
Slovensku medzi najčastejšie využívané online služby, hneď po prezeraní
internetových stránok a čítaní a posielaní e-mailov. Vyplýva to zo
štúdie GfK Slovak Internet Monitor, v ktorom bolo osobne dopytovaných 1000 ľudí starších ako 15 rokov.
Bratislava (17. júl 2009) – Prevažná
väčšina mladých ľudí sa priznala, že máva trému pred dôležitým
vystúpením, skúškou, pohovorom alebo prezentáciou. O niečo väčšie
trémistky sú pritom dievčatá. Iba vyše tretina mladých trémistov
súhlasí s názorom, že tréma im pomáha k lepším výkonom. Asi polovica
z nich má práve naopak kvôli tréme zo seba nepríjemný pocit. Vyplýva to
z pravidelného online prieskumu GfK Young Monitor, do ktorého sa
začiatkom júla zapojili mladí ľudia vo veku od 15 do 25 rokov.
Norimberg (13. júla 2009) – Najvyššou prioritou súkromných
investorov v Európe a USA je bezpečnosť ich investícií. Aby ju
dosiahli, sú ochotní akceptovať aj skromnejšie výnosy. Zhruba polovica
Európanov a takmer siedmi z desiatich Američanov si uložili svoje
peniaze na sporiace účty. Zároveň sa na oboch kontinentoch znížil
podiel tých, ktorí vôbec nesporia. Toto sú niektoré z výsledkov
prieskumu Investičný barometer, ktorý realizovala spoločnosť GfK Custom
Research pre denník Wall Street Journal Europe.
Norimberg (10. júla
2009) – Hry v mobiloch sa tešia v Nemecku veľkej popularite a dôkazom
toho je aj skutočnosť, že iba v roku 2008 si ich užívatelia stiahli až
7 miliónov. Obľúbené sú najmä klasické arkády a porty dobre známych
konzolových a PC hier, a to predovšetkým logické hry a zábavné
aplikácie. Užívatelia si sťahovali hry hlavne prostredníctvom svojich
mobilov, ktoré sú na vyššej technologickej úrovni. Ide o prvý prieskum realizovaný divíziou GfK Retail and Technology o predaji hier pre mobilné telefóny.
Bratislava (7. júla 2009) – Najčastejšou
farbou, ktorá dominuje v interiéroch slovenských domácností, je biela.
Až 72 percent ľudí priznalo, že má doma steny ladené do tejto
univerzálnej farby. Slováci sú vo všeobecnosti pri výbere farieb
konzervatívni a s farbami a odtieňmi veľmi neexperimentujú. Ďalšími
častými farbami, ktorými si Slováci zútulňujú svoje interiéry, sú žltá,
oranžová a béžová/krémová. Vyplýva to z
reprezentatívneho prieskumu, ktorý sa realizoval v máji tohto roka
metódou face-to-face na vzorke 1000 ľudí vo veku od 15 do 79 rokov.
39 lnkov (3 strnok, 15 lnkov na strnku)
[ 1 | 2 | 3 ]