Norimberg (3. júl 2009) – Nikto nevie presne
povedať, ako bude vyzerať budúcnosť, ale je rozhodne možné získať
predstavu o budúcich vzorcoch správania sa, ak vezmeme do úvahy súčasné
jednanie spotrebiteľov a vznikajúce vývojové trendy. Pri príležitosti
75. výročia založenia spoločnosti GfK odborníci na tohtoročnej
Konferencii GfK skúmali budúcnosť trhov a spotreby vo všeobecnosti.
Konferencia sa uskutočnila 26. júna 2009 a zúčastnilo sa jej zhruba 550
marketingových expertov z Nemecka a ďalších krajín.
Bratislava (30. júna 2009) – Väčšina ľudí
na Slovensku zaplatí za voľnopredajné lieky/prípravky mesačne do 10
eur. Tých, ktorí v lekárni, drogérii alebo v iných predajniach dajú za
lieky bez lekárskeho predpisu viac, je asi štvrtina. V súčasnej
situácií poznačenej hospodárskou krízou ľudia sčasti obmedzili výdavky
aj na tieto položky. Najmenej pritom šetria na liekoch, ktoré sú pre
potreby jednotlivca nevyhnutné, teda na liekoch proti bolesti a proti
chrípke a nachladnutiu. Naopak, viac šetria na liekoch, bez ktorých sa
vedia zaobísť. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu, ktorý sa
realizoval v máji tohto roka metódou face-to-face na vzorke 1000 ľudí
vo veku od 15 do 79 rokov.
Bratislava (23. júna 2009) – Necelá
polovica ľudí na Slovensku plánuje v najbližších 12 mesiacoch
investovať do zútulnenia svojho bývania. Najčastejšie pôjde o
vymaľovanie interiéru alebo exteriéru bytu/domu, stavebné úpravy,
modernizáciu a celkové zútulnenie domácnosti. Vyplýva to z
reprezentatívneho prieskumu, ktorý sa realizoval v máji tohto roka
metódou face-to-face na vzorke 1000 ľudí vo veku od 15 do 79 rokov.
Bratislava (11. jún 2009) - Najpreferovanejšie
zmrzlinové alebo nanukové príchute u mladých ľudí na Slovensku sú
čokoládová, striaciatella, citronová a vanilková. Práve tieto príchute
zvíťazili u mladých nezávisle od výrobcu a predajcu. Vyplýva to
z pravidelného prieskumu GfK Young Monitor, do ktorého sa v júni
zapojili mladí ľudia vo veku od 15 do 25 rokov.
Norimberg (11. júna 2009) – Požiarnici sa tešia zďaleka najvyššej úrovni dôvery ľudí, a to
aj z medzinárodného hľadiska. Na druhej strane, výrazne poklesla dôvera
k bankovým zamestnancom. Na konci rebríčka dôveryhodnosti sú manažéri
veľkých spoločností, reklamní experti a politici. Vyplýva to z výsledkov
prieskumu GfK Index dôvery (GfK Trust Index), ktorý spoločnosť GfK
Custom Research realizovala v 16 európskych krajinách a v USA na jar
tohto roka.
Bratislava (8. júna 2009) - Tretina slovenských spotrebiteľov, ktorí sú zodpovední za nákupy do domácností, rada skúša
pri bežnom nákupe nové značky výrobkov. Podobne sú na tom aj
spotrebitelia v ostatných krajinách strednej a východnej Európy, pričom
najmenej ľudí náchylných skúšať nové značky je v Rusku a najviac v
Rumunsku. Na Slovensku sa však ľudia medzi jednotlivými značkami a
produktmi o niečo ťažšie rozhodujú ako spotrebitelia v regióne strednej a východnej Európy (CEE).
Bratislava (11. máj 2009) – Takmer každá
slovenská domácnosť už má za posledných 12 mesiacov skúsenosť
s privátnou značkou, teda výrobkom, ktorý
sa predáva pod značkou jednotlivého obchodného reťazca. Desatina
ľudí pritom tvrdí, že privátne značky nakupuje
v posledných 4 mesiacoch intenzívnejšie.
Podiel privátnych značiek na trhu s rýchloobrátkovým
tovarom je na Slovensku najvyšší
nielen z krajín Višegrádskej štvorky, ale aj z väčšiny krajín
strednej a východnej Európy.
Bratislava (2. apríla 2009) – Na Slovensku prevláda pri väčších nákupoch do
domácnosti neistota a opatrnosť. Ľudia zvažujú ich nutnosť,
prehodnocujú výdavky a odkladajú väčšie nákupy na neskôr. Iba 27
percent ľudí na Slovensku si myslí, že je momentálne vhodná doba na
uskutočnenie väčších nákupov, ako je napríklad bytové zariadenie,
elektronika a podobne. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia,
ktorý sa realizoval vo februári na vzorke 650 ľudí metódou face to face.
Bratislava ( 2. marca 2009) - Aspoň jednu multimediálnu správu (MMS) za deň posiela 12 percent vlastníkov mobilných telefónov na Slovensku, čo je najviac zo všetkých krajín strednej a východnej Európy (CEE). Mobilný telefón pritom vlastní asi 86 percent ľudí na Slovensku a vyše desatina z nich má viac ako dva mobily. Vyplýva to z medzinárodnej štúdie Mobile Telephony in CEE countries 2008, ktorá mapuje najnovšie trendy vo využívaní mobilných telefónov v 17 krajinách.
39 lnkov (3 strnok, 15 lnkov na strnku)
[ 1 | 2 | 3 ]