Trnava (12. novembra 2010) –
Spoločnosť PSA Peugeot Citroën Slovakia pokračuje v dlhodobej podpore
odborného vzdelávania na slovenských školách. Generálny riaditeľ
trnavskej automobilky Luciano Biondo dnes odovzdal riaditeľovi Strednej
priemyselnej školy dopravnej v Trnave (SPŠD) Antonovi Talačovi dar v
podobe aktívnych sieťových prvkov v hodnote niekoľkých desiatok tisíc
EUR. Podujatie sa uskutočnilo počas Dňa otvorených dverí za účasti
študentov školy aj potenciálnych uchádzačov o štúdium na SPŠD.
Trnava (22. októbra 2010) – Trnavská automobilka je opäť o krok bližšie
k splneniu svojho cieľa – do roku 2012 zhodnocovať 100% všetkých
vyprodukovaných odpadov. Od októbra triedi 3 000 zamestnancov PSA Slovakia
už aj biologicky rozložiteľný odpad. S triedením týchto
odpadov sa pritom v automobilke začalo už pred rokom v závodnej kuchyni.
Od apríla sa tento odpad triedi vo všetkých výrobných prevádzkach
a v týchto dňoch sa pripojila aj administratíva. Separovanie ostatných
odpadov ako papier, plasty či kovy je pritom samozrejmosťou už od
vzniku závodu.
Trnava (30. augusta 2010) – Po takmer siedmich rokoch pôsobenia na poste
riaditeľky ľudských zdrojov trnavskej automobilky PSA Peugeot Citroën
Slovakia bola Barbara Šípošová (50) v auguste 2010 menovaná
za riaditeľku ľudských zdrojov PSA v regióne strednej Európy. Novou
personálnou šéfkou trnavského výrobného centra PSA sa stala
Ivana Pavelková (37).
Trnava (9.
apríla 2010) – Trnavská automobilka má ambíciu zhodnotiť v roku
2012 až 100% svojich odpadov. K tomuto cieľu, teda nulovým odpadom
na skládkach, sa úspešne blíži. Kým v roku 2006, keď PSA Peugeot
Citroën
Slovakia spustila sériovú výrobu, sa podarilo zhodnotiť len 55%
odpadov a zvyšok išiel na skládku, minulý rok sa zhodnotilo už 85%
odpadov. Minimalizácia
negatívnych vplyvov výroby na životné prostredie je jednou z priorít
spoločnosti PSA Peugeot Citroën Slovakia.
Trnava (19.
marca 2010) – Pod vplyvom doznievajúcich dopadov finančnej
a hospodárskej krízy očakáva koncern PSA Peugeot Citroën v roku 2010
pokles celkového dopytu na európskom automobilovom trhu o zhruba 9
%. Avizovaný výpadok predaja bude po nadpriemerne úspešnom roku
2009 a tohtoročnom prvom štvrťroku znamenať pre trnavskú automobilku
PSA nevyhnutnosť zastavenia produkcie na celkovo 13 pracovných dní
v nasledujúcich mesiacoch apríl, máj a jún. Väčšiu časť odstávky
využijú zamestnanci na intenzívne odborné školenia a tréningy
v teréne, s cieľom zvýšiť konkurenčnú schopnosť trnavského závodu.
Trnava (1. marca 2010) – Spoločnosť PSA Peugeot Citroёn Slovakia vyrobila
v uplynulom roku 203 732 vozidiel, čím sa stala najväčším finálnym
výrobcom automobilov na Slovensku. Trnavskej automobilke sa napriek
kríze podarilo v roku 2009 medziročne zvýšiť objem výroby o takmer
10%. Cestu k novým majiteľom si našlo 112 403 automobilov značky Peugeot
207 a 91 329 modelov Citroёn C3 Picasso. Štruktúrou minuloročnej
výroby, v ktorej takmer 60 % predstavovali vozidlá s emisiami 119-126
g CO²/km, trnavská automobilka potvrdila dlhodobú orientáciu
na vysoko-ekologické technológie.
Trnava (18. januára 2010) – Zamestnanci
PSA Peugeot Citroën Slovakia zarobia od januára viac. Okrem zaručeného
rastu základnej mzdy o 1,5 % ráta nová kolektívna zmluva, uzatvorená
s podnikovou odborovou organizáciou OZ KOVO, aj s podstatným zvýšením
variabilnej zložky mzdy. Individuálne a kolektívne odmeny zamestnancov
automobilky sa pri splnení podmienok pre ich výplatu zvyšujú o minimálne
11,8% oproti minulému roku.
Trnava (30. októbra 2009)
– V trnavskej automobilke dnes začali z výrobných liniek schádzať
modely Citroёn C3 Picasso vybavené dieselovými motormi, u ktorých sa
objem emisií CO2 podarilo znížiť z doterajších 125 g CO2 na 119g CO2 na
kilometer. Spoločnosť PSA Peugeot Citroёn Slovakia tak opäť potvrdzuje,
že jej prioritou je výroba vysoko ekologických vozidiel. Ide o motor 1.6HDi s výkonom 90 koní, ktorý sa už dlhšie montuje do
oboch modelov vyrábaných v Trnave.
Trnava (20. októbra 2009) – Spoločnosť PSA Peugeot Citroёn Slovakia získala Národnú podnikateľskú cenu za životné prostredie. Súťaž
organizuje Asociácia priemyselnej ekológie na Slovensku v spolupráci s
Ministerstvom životného prostredia SR a tento rok do nej podniky
prihlásili 18 aktivít v troch kategóriách: manažérstvo, produkt a
proces. Trnavská automobilka si odniesla hlavnú cenu v prvej kategórii
za svoj Systém environmentálneho manažérstva.
Trnava (24. septembra 2009) – Na jednodňovú návštevu
Slovenska dnes pricestoval prezident koncernu PSA Peugeot Citroёn pán
Philippe Varin. Úvod venoval prehliadke automobilky PSA Peugeot Citroёn
Slovakia v Trnave, ktorá je najmodernejším výrobným centrom v rámci
skupiny PSA. Stretol sa so zamestnancami a manažérmi závodu,
reprezentantmi spoločností Peugeot Slovakia, Citroёn Slovakia a ďalších
dcérskych spoločnosti pôsobiacich na Slovensku.
Trnava (18. septembra 2009) – Po vyše dvoch rokoch
na čele trnavskej automobilky PSA Peugeot Citroën Slovakia prijal
generálny riaditeľ spoločnosti Jean Mouro (40) novú výzvu vo svojej
profesionálnej kariére v rámci skupiny PSA. Pod jeho vedením začalo trnavské výrobné centrum aplikovať systém
výroby PSA, čo prispelo k zvýšeniu priemyselnej výkonnosti na 900
vozidiel vyrobených denne a k dosiahnutiu jedných z najlepších
výsledkov kvality rámci skupiny PSA.
Trnava (30. júna 2009) – Peugeot 207, patriaci do výrobného programu trnavskej
automobilky, má novú tvár. Čiastočná inovácia jeho imidžu nasleduje po troch
úspešných rokoch na trhu. Model Peugeot 207 je totiž za roky 2007 a 2008 najpredávanejším
automobilom svojho segmentu v Európe. Od dnešného dňa schádzajú
z výrobných liniek automobilky PSA Peugeot Citroën
Slovakia v Trnave už len vynovené „dvestosedmičky“.
Trnava (30. júna 2009) – Peugeot 207, patriaci do
výrobného programu trnavskej automobilky, má novú tvár. Čiastočná
inovácia jeho imidžu nasleduje po troch úspešných rokoch na trhu. Model
Peugeot 207 je totiž za roky 2007 a 2008 najpredávanejším automobilom
svojho segmentu v Európe. Od dnešného dňa schádzajú z výrobných liniek
automobilky PSA Peugeot Citroën Slovakia v Trnave už len vynovené
„dvestosedmičky“. Inováciou prešiel tak exteriér ako aj interiér vozidla. Nový „look“
dostala predná maska.
Paríž (23.júna 2009) - Prestížne ocenenie v kategórii motorov s objemom 1,4l až
1,8l získal štvorvalcový benzínový motor s objemom 1,6 litra,
prepĺňaným turbodúchadlom a s priamym vstrekovaním benzínu, ktorý
vznikol v spolupráci koncernov PSA Peugeot Citroën a BMW Group. Motor s objemom 1,6 litra
a výkonom 128 kW (175 koní) sa po prvý raz predstavil v roku 2007 v
modeli Peugeot 207 a neskôr v modeli Peugeot 308 THP 175.