"Opäť väčšina
zákazníkov odpovedala na väčšinu otázok s najlepším hodnotením. Až 100 %
zákazníkov by odporučilo výrobky firmy Makrowin svojim známym. Takmer 60 %
zákazníkov sa rozhodlo obrátiť na firmu Makrowin pri kúpe okien na základe
priaznivých referencií od svojich známych. Prostredníctvom internetu si vyhľadalo informácie
o firme 45,5 %, z prezentácie produktov na výstavách ju poznalo 13,6 %
a z tlače 4,5 % respondentov (mohli uviesť viac ako 1 odpoveď).
Nezmenili sa ani najviac preferované vlastnosti pri kúpe okien: kvalita, funkčnosť
a tepelnoizolačné parametre. S montážnymi prácami a servisom výrobkov našej spoločnosti
bolo veľmi spokojných a spokojných viac ako 90 % zákazníkov
a nespokojný nebol nikto. Táto odpoveď priaznivo hodnotí hlavne kvalitu
práce našich montážnikov," konštatoval
D. Majer.
Doplnil, že
opäť bolo najväčším prekvapením, keď sa potvrdila vlaňajšia skúsenosť
s cenami výrobkov. Napriek tomu, že Makrowin vyrába iba kvalitatívne
najvyššie druhy výrobkov, ktoré si vyžadujú vysoké vstupné náklady a preto
nemôže mať realizačné ceny nízke, neprejavil s nimi nespokojnosť ani jeden
zákazník. Naopak spokojných s cenami bolo 59 % respondentov a veľmi spokojných
13,6 %. "To sú priam
neuveriteľne dobré čísla, ale patria zákazníkom, ktorí si okná už dali
namontovať. Našťastie je preč doba, keď jediným kritériom bola cena. Naši
zákazníci aj v tomto dotazníku potvrdili, že najvyššiu prioritu dávajú
kvalite. Náš nekompromisný ťah za kvalitou sa potvrdil ako správna cesta
a získali sme i za tento prístup priazeň trhu. Odpovede na otázku, či
sú zákazníci spokojní s cenami sú prekvapujúce, lebo je to citlivá otázka. Konkurencia
tlačí ceny neférovo až na dno, čo im umožňuje deformácia konkurenčného
prostredia eurofondami. Kým eurofondová konkurencia cenu technológie nemusí
premietnuť do ceny okien, my platíme drahé úvery a leasing, čo musíme
premietnuť do cien. Naviac robíme osvetu dreveným a drevohliníkovým oknám
a máme tým podstatne vyššie marketingové náklady. Dúfame však, že zdeformované
trhové prostredie a korupcia tu nebudú rozhodovať večne," vysvetlil D. Majer. Poukázal aj na pretrvávajúce zavádzanie zákazníkov, keď konkurencia tvrdí,
že dodáva presne to isté, len to má zákazník lacnejšie. "V skutočnosti nás
niekedy porovnávajú s výrobcom, ktorý o drevohliníkových oknách nemá ani
páru. Našťastie vysvetľujúce argumenty našich predajcov zaberajú. V tejto
cenovej kategórii už záleží aj na referenciách
a mene výrobcu, nielen na
vzhľadovej podobnosti. Dotazník dopadol podľa mňa veľmi dobre.
Dostávame v ňom odpovede na najdôležitejšie otázky ako ďalej fungovať, na
čo sa hlavne zameriavať,"
dodal D. Majer. Súčasným trendom pre pekné, kvalitné okná s najvyššími úžitkovými
vlastnosťami, sú drevohliníkové okná. Vyhovujú aj požiadavkám zákazníkov, aby
ich okná mali minimálne nároky na údržbu a dlhú životnosť. Navyše majú dobré
tepelno technické parametre, zvukovú nepriezvučnosť, vodotesnosť, odolnosť voči
zaťaženiu vetrom a bezpečnosť. Pre spomínané vlastnosti si získavajú čoraz
väčší podiel na trhu nielen v zahraničí, ale aj na Slovensku. Makrowin, s. r. o., je spoločnosť, ktorá je od roku 1997
významným slovenským výrobcom drevených okien. V súčasnosti vyrába 23
produktov drevených a drevohliníkových okien, čo je najširšia ponuka
takýchto okien na Slovensku. Vyrába aj presklené posuvné dvere a je
dodávateľom doplnkov k oknám, akými sú interiérové a exteriérové
parapetné dosky, siete proti hmyzu, interiérové a exteriérové tienenie.
Firma je dlhoročným členom Zväzu spracovateľov dreva SR a držiteľom
certifikátu systému manažérstva kvality.
Autor: admin
|
Svisiace odkazyHodnotenie lnkuHlasov: 0 Monosti |